Campagne Veilig Zakelijk Internetten: honderden MKB'ers gehackt

13-11-2015

Campagne Veilig Zakelijk Internetten afgerond

De campagne Veilig Zakelijk Internetten waarbij ondernemers zich voor een gratis ethische hack konden aanmelden, is afgelopen. De initiatiefnemers van de campagne, MKB-Nederland en het ministerie van Veiligheid en Justitie, zijn de campagne afgelopen augustus gestart om ondernemers te ondersteunen hun cybersecurity te vergroten en zo cybercriminaliteit terug te dringen.

Ethische hack
Als onderdeel van de campagne werd bedrijven de kans geboden de veiligheid van hun digitale werkomgeving te analyseren. Geïnteresseerde ondernemers konden zich aanmelden voor een professionele 'vulnaribility scan', een ethische hack. Hiermee konden kwetsbaarheden in de digitale bedrijfsomgeving worden opgespoord en verholpen.

Ondernemers die nu nog een scan willen laten uitvoeren, kunnen gebruik maken van de gratis tool van beveiligingsbedrijf ThreadStone dat ook tijdens de campagne de ethische hacks uitvoerde. Deze tool is wel minder uitgebreid dan de ethische hack van de campagne Veilig Zakelijk Internetten.

Roadshows
Tijdens de campagne Veilig Zakelijk Internetten trok een speciale bus het land in. Op verschillende plaatsen ging een team van experts samen met lokale ondernemers, bestuurders en media in gesprek over betere beveiliging van bedrijven tegen cybercriminaliteit. De digitale magazines van deze roadshows zijn te lezen op deze pagina

Cybersecurity MKB
De aandacht voor cybersecurity in het MKB houdt niet op nu de campagne Veilig Zakelijk Internetten is afgerond. Zo houdt Veilig internetten doorlopend de informatie en tips en tricks op de zakelijke pagina's up to date om ondernemers zo veel mogelijk te helpen veilig online te ondernemen.