NOS: Slachtoffers van internetfraude krijgen weinig hulp

06-10-2015

'Slachtoffers van internetfraude hebben vaak het gevoel dat ze tegen een muur aanlopen als ze er melding van maken. De politie, de banken, maar ook bedrijven als Facebook werken niet altijd efficiënt samen om nieuwe fraudegevallen te voorkomen', dat schrijft de NOS na gesprekken met slachtoffers van internetfraude en de Fraudehelpdesk.

Als voorbeeld van 'de muur waar tegen ze aanlopen', wordt het voorbeeld van de oplichtingszaak rond Lysanne Holkamp aangehaald. Haar identiteit wordt door cybercriminelen gebruikt om mensen via concertkaartjes op te lichten. De echte en eerlijke Lysanne Holkamp lukt het maar niet om de bank, de politie en Facebook tot actie over te laten gaan waardoor de oplichting uit haar naam eindelijk stopt.

Het volledige nieuwsbericht is te lezen op de website van de NOS*.

*Door op de links met een sterretje te klikken, word je naar een externe website gestuurd. De link opent automatisch in een nieuw tabblad.