Back-up bedrijfsinformatie

Wat is een back-up?

Een back-up is een kopie van de bestanden die op je zakelijke computer, tablet of smartphone staan. Zoals persoons- en klantgegevens, facturen, belastingaangiften en andere bedrijfsinformatie. Je kunt automatische back-ups instellen of handmatig een back-up maken. Je kunt een back-up bewaren in de cloud, op je harde schijf en extern, zoals op een externe harde schijf of usb-stick.

Feitje 46 procent

Maakt back-ups zonder dat systemen daarom vragen (Bron: Alert Online)

Waarom moet ik een back-up maken?

Je gebruikt een back-up om belangrijke bedrijfsgegevens, zoals je administratie, personeelsdossiers en klantgegevens te herstellen als deze, door bijvoorbeeld een systeemfout, verkeerd opslaan of een virus, beschadigd zijn. Of als het apparaat waarop deze staan bijvoorbeeld kapot, verloren of gestolen is. Maar ook als je belangrijke bestanden hebt gewijzigd of toegevoegd. Bewaar je back-up op een veilige plek en versleutel de bestanden eventueel voor extra bescherming.

Dit kan je direct doen

  • Een back-up maken van je bedrijfscomputer

    • Sluit een externe harde schijf aan op je Mac.

    • Open 'Time Machine'.

    • Zet Time Machine aan.

    • Klik op 'Selecteer reservekopieschijf' en selecteer de harde schijf.

    • Klik op 'Gebruik schijf'.

    • Time Machine maakt nu automatisch een reservekopie van je Mac.

      Inclusief systeembestanden, programma's, accounts, voorkeuren, e-mailberichten, muziek, foto's, films en documenten.

    Heb je een back-up gemaakt van je computer?

    Ja, dat heb ik gedaan
    Ja, dat heb ik gedaan print
    Open Sluit