Wat moet ik doen als de cloudprovider de SLA ineens aanpast?

Je moet eigenlijk zien te voorkomen dat je verrast wordt met een wijziging van de SLA door de cloudprovider. Maak bij het afsluiten van je eerste overeenkomst afspraken hierover. Bijvoorbeeld dat je afspreekt dat je provider je op tijd informeert over wijzigingen en zorg er ook voor dat je dan weet welke mogelijkheden je hebt om eventueel over te stappen naar een andere provider als je het niet eens bent met de wijzigingen.

Direct doen (of laten):

  • Keurmerk Zeker-OnLine

    Zeker-OnLine is een onafhankelijk en transparant keurmerk voor online administratieve diensten. Het keurmerk staat voor betrouwbaarheid, veiligheid en continuïteit. Dat geldt niet alleen voor de applicatie die de administratieve gegevens verwerkt en waaruit financiële informatie voortkomt, maar ook voor het totaalpakket van de dienstverlening door de aanbieder die het keurmerk voor zijn oplossing heeft verworven. Als klant van een van de bij het keurmerk aangesloten diensten, mag je er op vertrouwen dat je eigenaar bent van jouw gegevens, dat je voortdurend zelfstandig hierover kan beschikken en dat de online administratieve dienst compliant is met de relevante wet- en regelgeving.

    Ga naar de website van Zeker-Online* voor meer informatie over het keurmerk voor online administratieve diensten en kijk welke aanbieders bij het keurmerk zijn aangesloten.

    *Door op de link te klikken, word je naar de website in de link gestuurd. De link opent automatisch in een nieuw tabblad

    Weet je of de cloudprovider is aangesloten bij Zeker-Online?

    Ja, dat weet ik
    Ja, dat heb ik gedaan print
    Open Sluit