Welke bedrijfsinformatie is zichtbaar op mijn sociale media?

Je bedrijf is actief op sociale media om je goederen en/of diensten onder de aandacht te brengen. Dit doe je bijvoorbeeld door op Twitter een link naar een krantenartikel over je bedrijf te delen, een foto van je best verkopende product op Facebook te zetten of je laatste zakelijke succes op LinkedIn te delen. Wie wat ziet, bepaal je zelf door de privacyinstellingen van sociale media te beheren.

Welke sociale media gebruik je?

Direct doen (of laten):

  • Privacyinstellingen zakelijke sociale media beheren

    • Klik rechtsboven op de startpagina van je Twitter-account op het wieltje.

    • Klik op 'Instellingen'.

    • Klik op 'Beveiliging en privacy'.

    • Opties aan en-afvinken.

    • Klik op 'Wijzigingen opslaan' om je keuze te bevestigen.

    • Profielfoto en bio

      Je profielfoto en bio op Twitter zijn altijd zichtbaar. Hoe je de privacy ook instelt.

    Heb je de privacyinstellingen beheerd?

    Ja, dat heb ik gedaan
    Ja, dat heb ik gedaan print
    Open Sluit
  • Checklist sociale media-beleid

    • Klanten en zakelijke relaties worden altijd respectvol bejegend; ook als ze ongelijk hebben, agressief of onredelijk zijn.
    • Iedereen ontvangt altijd op redelijke termijn een reactie; als jij en je medewerkers het druk hebben, bevestig dan in ieder geval de ontvangst van het bericht. En als het langer dan normaal duurt, stel je de klant of zakelijke relatie hiervan op de hoogte.
    • Op geen enkele wijze mogen er seksuele, discriminerende, suggestieve, kwetsende of agressieve berichten worden gecommuniceerd.
    • De bedrijfscommunicatiemiddelen mogen slechts beperkt en wanneer het werk/de functie het toelaat gebruikt worden voor privézaken.
    • Het moet altijd duidelijk zijn of men op persoonlijke titel of namens het bedrijf communiceert.
    • Het is op geen enkele wijze toegestaan vertrouwelijke informatie of gevoelige informatie naar buiten te brengen.
    • Zakelijke contactinformatiebronnen mogen niet automatisch of handmatig gesynchroniseerd worden met sociale media van buitenaf tenzij hiervoor nadrukkelijk toestemming is gegeven.
    • Indien er zaken onduidelijk zijn; eerst overleggen!

    Heb je de checklist doorlopen?

    Ja, dat heb ik gedaan
    Ja, dat heb ik gedaan print
    Open Sluit