Dat is dus een belangrijk stap als je een nieuwe DigiD hebt geactiveerd, omdat je DigiD is verwijderd of omdat je dacht dat je DigiD gehackt was, Zie je in je geschiedenis dat er ergens is ingelogd waar jij zelf de laatste tijd niet hebt ingelogd? Dan kan dit betekenen dat iemand anders mogelijk zaken heeft aangevraagd of gewijzigd uit jouw naam.
Bekijk je gebruiksgeschiedenis via de volgende stappen:
- Ga naar de website van DigiD
- Log in bij 'Mijn DigiD'
- Kies voor ‘Gebruiksgeschiedenis’
Denk je dat er iets niet klopt?
- Neem gelijk contact op met de DigiD Helpdesk via +31 88 123 65 55
- Neem contact op met de organisaties waar is ingelogd met jouw DigiD.
Heeft iemand ergens ingelogd met jouw DigiD?
Dat is identiteitsfraude.
- Het is belangrijk dat je dit meldt. Hier lees je hoe je dat kunt melden bij Centraal Meldpunt Identiteitsfraude.
- Doe ook aangifte bij de politie. Probeer zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen voor de politie.
Meer over Veilig inloggen
Hoe vraag ik een (nieuwe) DigiD aan?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Is gezichtsherkenning veiliger dan een wachtwoord?
Mag ik mijn DigiD delen met iemand die mijn online zaken regelt?
Mijn WhatsApp is gehackt
Moet ik tweestapsverificatie voor DigiD instellen?
Wat is biometrische authenticatie? En wanneer gebruik je het?
Wat is een security key?
Wat is een sterk wachtwoord?
Wat is tweestapsverificatie en hoe stel ik het in?
Kan ik een website mijn wachtwoord laten onthouden?
Nieuwe campagne: Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig
6 februari 2024