SluitenZoeken sluiten

Hoe zeg ik online abonnementen op?

Volgens de wet moet je een abonnement op dezelfde manier kunnen opzeggen als waarop je het abonnement afsloot. Dus heb je het abonnement online afgesloten? Dan moet je ook online kunnen opzeggen. Bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.

Antwoord:

  • print

    Online abonnementen opzeggen

    Je abonnementen zeg je het beste op via de website van het specifieke bedrijf. Er zijn ook aanbieders die je abonnementen voor je kunnen stopzetten, maar daar zijn kosten aan verbonden. 

    Ga naar de website van het bedrijf

    Ga naar de website van het bedrijf waar je een abonnement hebt. Zoek naar het onderdeel Instellingen, Account of Klantenservice.

    Lees de algemene voorwaarden

    Controleer de algemene voorwaarden van het abonnement zodat je weet wat de voorwaarden van het opzeggen zijn. In de voorwaarden vind je informatie over opzegtermijnen, eventuele kosten voor vroegtijdige opzegging en andere relevante details.

    Klantenservice

    Als het online niet lukt om op te zeggen, zoek dan naar de klantenservicegegevens van het bedrijf. Bel of stuur een e-mail met het verzoek om je abonnement op te zeggen. Zorg ervoor dat je bewijs bewaart dat je het abonnement hebt opgezegd. Bijvoorbeeld de e-mail.

    Aanbieders die je abonnement opzeggen

    Er bestaan bedrijven die aanbieden dat ze je abonnementen voor je opzeggen. Hier zijn kosten aan verbonden en dit zijn vaak zelf weer abonnementen. Het is belangrijk om hierop bedacht te zijn en zorgvuldig de kosten en voorwaarden te overwegen voordat je overweegt om gebruik te maken van zo'n service.