SluitenZoeken sluiten

Hoe regel ik het digitale nalatenschap van een LinkedIn account?

LinkedIn biedt de mogelijkheid om door te geven dat een gebruiker is overleden. LinkedIn biedt niet de mogelijkheid om een profiel te herdenken, alleen de optie om het account te laten verwijderen. 

Om een account te laten verwijderen heeft LinkedIn de volgende gegevens nodig:

  • Naam van de overledene
  • De URL van het LinkedIn-profiel
  • Jouw relatie met de overledene
  • E-mailadres van de overledene
  • Datum waarop de persoon overleden is
  • Link naar de overlijdensadvertentie
  • Het bedrijf waarvoor de overledene het laatst in dienst was.

Direct doen (of laten):

Wil je het LinkedIn account van een overleden dierbare laten verwijderen?

  • print

    Ik wil LinkedIn doorgeven dat iemand is overleden

    Om een account te laten verwijderen volg je de volgende stappen:

    • Neem contact op met LinkedIn

      Neem contact op met LinkedIn via linkedin.com/help. Hier kan je via een formulier aan LinkedIn doorgeven dat iemand is overleden. De eerste stap is om wat basisgegevens over jezelf in te vullen. 

    • Vul informatie over de overleden persoon in

      Tijdens deze stap geef je specifiek aan om wie het gaat en wat je relatie tot de overleden persoon precies was. 

    • Vul aanvullende informatie in over de overledene

      In deze stap vul je in wat het mogelijke emailadres is van de overleden gebruiker en daarnaast de sterfdatum. Ook kan je een document toevoegen dat dient als bewijs dat de persoon overleden is; een link naar de rouwadvertentie of het overlijdensbericht. 

    • Sluit af met een digitale handtekening

      Om het formulier af te sluiten, dien je nog eenmaal je eigen naam in te voeren. Dit dient als handtekening om het formulier af te sluiten. Daarna druk je op verzenden en is het afwachten op een reactie van LinkedIn.