SluitenZoeken sluiten

Ik heb iets besteld bij een webshop, maar nooit ontvangen

Je kunt gebruikmaken van het herroepingsrecht. Hiermee kun je binnen 14 dagen je koop ongedaan maken als je online winkelt. Dit doe je door een brief of mail te sturen aan het bedrijf. Daarin schrijf je dat je je geld terug wilt ontvangen binnen de wettelijke termijn van 14 dagen.

Is deze periode voorbij? Dan geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen. Daarna moet je de webshop de kans geven om alsnog te leveren. Bij de Consumentenbond lees je meer over je rechten bij een online aankoop.

Oplossing:

  • print

    Vermoed je dat je slachtoffer bent van fraude?

    Vermoed je dat je slachtoffer bent van fraude?

    Doe dan aangifte bij de politie*. En meld de fraude bij de Fraudehelpdesk*.

    Heb je betaald met je creditcard?

    Dan kan het zijn dat je je geld terugkrijgt via de betaaldienst.

    Heb je betaald via Mollie?

    Als je lang geen contact krijgt met de webshop, kun je bij Mollie de webshop rapporteren*. Mollie verzamelt klachten, onderzoekt deze en onderneemt actie als dat nodig is.

    Heb je betaald via PayPal?

    PayPal Aankopersbescherming helpt je als je iets hebt besteld dat je niet hebt ontvangen.

    Heb je betaald via Buckaroo?

    Denk je dat je bent opgelicht voor een webshop? Dan kun je contact opnemen met Buckaroo. Buckaroo bemiddelt dan tussen jou en de webwinkel.

    *Door op de links te klikken, word je naar de website in de link gestuurd. De link opent automatisch in een nieuw tabblad.