Onderwerpen
Je kunt chatbots tegenkomen op veel verschillende plaatsen en platforms.
Chatbots
Er zijn twee soorten chatbots. Het ene type kan alleen reageren op specifieke vragen waarvoor deze is geprogrammeerd. De andere soort chatbot is gebaseerd op AI
(artificial intelligence, kunstmatige intelligentie) en gebruikt machine learning. Deze chatbot kan leren van de gesprekken die hij voert. Zo leert hij steeds beter begrijpen wat mensen bedoelen en hoe hij moet antwoorden.Chatbots in de klantenservice
Chatbots kunnen op verschillende platforms worden ingezet, zoals websites, sociale media, berichtenapps en spraakgestuurde assistenten. Ze worden steeds beter en zijn daardoor een handig hulpmiddel voor bedrijven. Bijvoorbeeld bij de klantenservice, als goedkoper alternatief voor personeel. De kans is groot dat je daar eerst met een chatbot praat voordat je wordt doorgezet naar een echte medewerker.
Ook zien we dat de chatbot-technologie gebruikt wordt in applicaties die ons leven makkelijker maken. Denk aan spraakgestuurde assistenten zoals Siri of Alexa, die gebruikers helpen bij allerlei zaken, zoals bellen, de weersverwachting opzoeken of het aan- of uitzetten van muziek.
Wat is ChatGPT?
Wat is Bard?
Wat is Bing Chat?
Meer over Apps
Wat moet ik doen als een app toegang wil tot mijn foto's?
Hoe regel ik de privacyinstellingen op mijn tablet of smartphone?
Hoe hef ik mijn socialmedia-accounts op?
Hoe pas ik de privacy-instellingen van My AI in Snapchat aan?
Hoe voorkom ik dat WhatsApp mijn gegevens deelt met Meta?
Hoe voorkom ik dat mijn kind iets koopt in een app?
Hoe voorkom ik ongewenste aankopen in een app en wat te doen bij een hoge rekening?
Hoe voorkom ik een hoge telefoonrekening?
Hoe kan ik mijn privacyinstellingen voor social media aanpassen?
Mag ik films downloaden?
Mag mijn kind op WhatsApp, Facebook, YouTube of Instagram?
Waar kan ik op letten bij het downloaden en gebruiken van apps?